Update - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sharon Poolman - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sharon Poolman - WaarBenJij.nu

Update

Door: sharonpoolman

Blijf op de hoogte en volg Sharon

28 Oktober 2010 | Suriname, Paramaribo

Zes weken zijn al weer voor bij gegaan, de tijd vliegt. We maken veel mee, zo zijn we weekend, toen hebben we een heel weekend doorgebracht op een eilandje in de Boven Suriname rivier, Tang Luku (blijf kijken). Dit was een hele belevenis. Eerst een lange tocht over een bauxiet weg met veel gaten en bulten, vervolgens een boottocht van drie kwartier met rondom ons prachtige natuur. Het was een weekend waarin we de slachting van een Tapir mee mochten maken, na een lange tocht door de jungle op onze slippers. Veel stank en nog meer wandelen door de jungle op slippers later stapten we weer in de boot. Het vlees was verdeeld en ook wij mochten ervan mee eten. Eerlijk gezegd heb ik maar één hapje gehad, niet dat het niet lekker was, maar ik zag nog steeds de opengesneden darmen voor me, en de bijbehorende stank. (Esther ik hoop dat je niet net je eten op hebt (A)) Ook hebben we heerlijk gerelaxed in de sula en werden we ondertussen nog een beetje gefilmd om reclame te maken voor het eiland, en we hebben kennis gemaakt met de lokale bevolking die zich voor ons uitsloofde. (Lees het dorpshoofd kwam gelijk aanlopen met z’n hele collectie zelfgemaakte sieraden toen wij bij zijn huisje waren.) Ook heb ik een medereiziger gevonden die 21 december ook weer naar Nederland gaat, dus ik hoef niet alleen naar huis te reizen. Ik zal me niet hoeven te vervelen, want deze man kletst je de oren van je hoofd, op een positieve manier. Als hij had gezegd dat hij een stand-up comedian was had ik hem meteen geloofd. Dat beloofd dus veel lol in het vliegtuig, ook een fijn vooruitzicht al is het gelukkig nog ver weg want ik ben nog lang niet uitgekeken.

Naast dit geweldige weekend zijn we ook nog naar een toneelstuk geweest van een Surinaams en Nederlandse toneelgroep bestaande uit verstandelijk beperkte mensen, echt super grappig was dat. Ik kan niet in woorden uitleggen hoe leuk, je had er gewoon bij moeten zijn :D. Ook hebben we ondertussen al een aantal salsalessen gehad, ik moet zeggen dat ik betwijfel of ik er ook maar enig talent voor heb, maar we zullen het zien. Verder zijn we afgelopen weekend nog naar Colakreek geweest, dat was ook zeer relaxed maar niet spectaculair genoeg om het nog eens te herhalen.

Er zijn ook minder leuke dingen, zoals ons kookstel wat telkens kapot gaat en ons dus een reden geeft om uit eten te gaan, heel gezellig dat wel.:P Daarnaast heeft onze koelkast ook eens in de twee weken een afspraak om te ontdooien omdat hij anders niet meer dicht wil. Flauwvallen vorige week en het bloedbad tijdens het bloedprikken, was ook iets minder, maar gelukkig voel ik me weer helemaal top en ben ik weer een ervaring rijker.

Volgende week word mijn laatste week op de afdeling obstetrie. Wel mocht ik voordat ik weg ga nog een keizersnede meemaken, want natuurlijk wel echt supergaaf was! Toch wel heel bijzonder om een kindje geboren te zien worden op een onnatuurlijke manier. De verdere details zal ik maar achterwege laten, want ik wil degenen die aan het eten zijn of het net op hebben geen lege maag bezorgen;).

Bedankt voor jullie reacties!!

PS:Helaas geen foto's bij dit bericht, want er kunnen maar 10 foto's geplaatst worden. Ik heb een site aangemaakt, maar het is me nog niet gelukt om de foto's te uploaden dus jullie moeten nog even wachten...

Hier even een reactie op jullie reacties:
@ Niesje: Ik weet niet of je dit leest, maar ik zal je binnenkort eens mailen. Echt supergaaf dat je naar Durban gaat, wat ga je daar doen? Ik heb Marieke trouwens gezien hier, dus dat was supergezellig!! Ik hoop dat je een geweldige tijd gaat hebben daar!!

@ Melissa: Alpha cursus is een soort bijbelstudiecursus voor iedereen maar speciaal voor mensen die niet geloven en meer willen weten over het geloof en voor mensen die graag de basis van hun geloof willen versterken en herhalen.

@ Ansje: Het ziekenhuis is niet heel vergelijkbaar met Nederland. Sommige dingen gaan heel onprofessioneel en de hele manier van werken is gewoon anders. Ik vind het wel lastig om echt specifieke punten te noemen omdat ik zel f nog nooit in een Nederlands ziekenhuis stage heb gelopen. Mijn stage gaat goed en word steeds leuker naarmate ik ook beter weet wat ik kan doen.

@ Jasper: Ik maak geen natuurlijke bevallingen mee, misschien als ik het vraag dat het mag, maar dat weet ik niet. Maar zoals ik al vertelde heb ik wel een sectio gezien. De inhoud van alpha is hetzelfde, ze hebben gewoon materialen uit Nederland. Je krijgt de groetjes terug van Arianne! Binnenkort ga ik foto’s uploaden naar een website omdat hier maar 10 foto’s op kunnen staan. Maar dat is nog even niet gelukt.

@ Gerike: Bedankt voor je reactie en je succes plezier wens:D.


@ Suzan: Ik hoor het al jullie mogen meer als ons:P En de kindjes zijn inderdaad erg schattig, maar ik kan ze helaas niet allemaal meenemen.... :S Ik ga je site bijhouden!! Dat tandarts verhaal is erg grappig, ik zie het al helemaal voor me;)

@ Yvonne: Met mij gaat het goed en eerlijk gezegd mis ik het werk op de fabriek niet zo erg (A), sorry. Maar als ik naar de radio luister dan denk ik wel eens aan je hoe je daar zielig in je witte overalletje rondloopt tussen al de steeds jonger wordende ‘koters’ :P Maar ik hoor het al ik mis niets :P Wel gaaf hoor dat je in den Helder stage gaat lopen. Wanneer ga je daar beginnen, ging je niet eerst nog een andere stage doen? Je hebt het me allemaal verteld maar ik weet niet meer precies hoe het ook alweer zat. Hoe gaat het verder met jou, en met je studie? Hoe gaat het met Jaaps vader?



  • 28 Oktober 2010 - 21:09

    Matthea:

    heeey Sharon,

    ik heb eens even al je verslagen door gelezen. ik vergat steeds te kijken maar nu is het toch eindelijk gelukt:P wat een leuke verslagen! klinkt echt alsof je een geweldige tijd daar hebt!! wat ik natuurlijk voor je hoop;) en dat je er veel mag leren. ik kan niet wachten totdat er meer foto's komen!! En natuurlijk als je weer terug bent in nl nog meer verhalen te horen;) Geniet nog even daar!!

    liefs Matthea

  • 28 Oktober 2010 - 21:31

    Melissa:

    Heeeeey Sharon.
    leuke verslagen hoor!!!!
    zo te zien heb je het daar naar je zin. :-d
    ik vond je kaart super leuk en lief. (l)
    ik mis je elke dag.
    met mij gaat goed. we zijn maandag tot woensdag naar hilversum geweest, in huis van tante Jenny slapen en daar in hilversum en utrecht winkelen. Ik heb wel veel dingetjes gekregen: usb stick, make-up, boek, dagboek, telefoonsokje, oorbellen. ben wel verwend, hahaha xd
    en morgen komt esther en klaas op visite en ik denk tante henny en oom klaas ook. ik ga denk ik zo slapen. maar morgen kan ik toch mooi uitslapen.

    dit was een lange reactie, haha :-d
    maar dat geef niet!

    Dikke Kus en Dikke Knuffel van mij. (l)
    ik hou van je lieve Sharon.
    En veel plezier daar verder. En zit op je te wachten als je weer bdnt.
    Nog een maandje en wat weken ongeveer.

    doeeeeiiixxx

  • 29 Oktober 2010 - 18:51

    Mariëlle:

    Sharon!

    Yes! Eindelijk weer een berichtje van jou/jullie. Gelukkig hebben jullie het nog steeds naar je zin daar.

    Naar welke afdeling ga je na Obsetrie? Ik ben heel benieuwd! Heb je al veel mogen doen e.d.. ?

    Liefs! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Buitenlandstage HBO-V

Recente Reisverslagen:

09 December 2010

Van zie ginds komt de stoomboot naar de kerstboom

17 November 2010

Adres

11 November 2010

Foto's

28 Oktober 2010

Update

06 Oktober 2010

Bloed, zweet en tranen… of alleen zweet?!
Sharon

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 20767

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Music & Worship DTS Toowoomba

14 September 2010 - 21 December 2010

Buitenlandstage HBO-V

Landen bezocht: