Aangekomen - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Sharon Poolman - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Sharon Poolman - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Sharon Poolman

Blijf op de hoogte en volg Sharon

23 Januari 2015 | Australië, Toowoomba

Lieve allemaal,

Het avontuur is begonnen. Na lange tijd van voorbereiding ben ik nu in Toowoomba. Ik heb afscheid genomen voor 6 maanden, ik geloof het nog steeds niet helemaal denk ik. Ik ben blij dat ik In de afgelopen maanden heb mogen ontdekken hoeveel mensen er om mij heen staan. Ik ben erg dankbaar dat jullie me zo bemoedigt en aangemoedigd hebben. Dat helpt mij om hier te kunnen zijn zo ver weg van jullie.

De reis hiernaartoe is goed verlopen. Het was lang maar gelukkig heb ik onderweg af en toe nog even kunnen slapen. Vanaf het vliegveld in Brisbane ben ik samen met Kate, Faith en Sandra naar Toowoomba gereisd. Op de basis werden we vriendelijk ontvangen en naar onze kamers gebracht om onze spullen uit te pakken en lekker te douchen. Er zijn 2 meidenhuizen en 1 jongenshuis. De huizen zijn verdeeld in 4 kamers en in elke kamer zit een badkamer en 2 stapelbedden.

Inmiddels heb ik al mijn spullen uitgepakt en de omgeving al een beetje kunnen zien. Gisteren hebben we de ‘loop’ gewandeld. Dit loopt door het natuurgebied hier, waarbij je uiteindelijk weer aan het begin van de wijk uitkomt. Bij aankomst was het heerlijk weer, beetje zonnig maar niet te warm. Vandaag (23-1) is dat wel anders, het regent pijpenstelen wat overigens niet ongewoon is in deze tijd van het jaar. De zomer is vaak ook het ‘regenseizoen’.

Vandaag zullen de laatste studenten aankomen en morgen gaan we dan officieel van start!! Ik ben erg benieuwd! De groep is heel verschillend met stille en zeer uitbundige mensen dus dat beloofd al heel wat! Er zijn 34 studenten en 20 staff, dit is de grootste school tot nu toe hier.
Trouwens de staff probeert mijn naam op zijn Nederlands uit te spreken maar dit blijkt toch lastig te zijn, zoals ik al dacht. Dus als me nu roepen versta ik het nog niet echt. Ook is het Australische accent wel even wennen maar het heeft ook echt iets eigens wat het wel heel leuk maakt!! :-) In het gebouw waar we les hebben is wifi wat erg fijn is en sinds vandaag doet ie het ook. In de staff zit ook Belgisch meisje, Evelien, wat erg leuk is want dan kunnen we af en toe een beetje Nederlands praten. Gisteren hebben we zelfs op verzoek in het Nederlands gezongen wat ze helemaal geweldig vonden, de rest deed gewoon in het Engels mee. Erg tof! :-)

Zo dit is al weer een heel verhaal. Als je vragen hebt stel ze gerust. Ook wil ik vragen of jullie willen bidden voor het volgende:
- Dat ik een open hart mag hebben voor mijn medestudenten en voor alles wat er komen gaat.
- Dat de overige studenten hier veilig mogen aankomen.
- Wijsheid en passie voor de staff om de school te kunnen leiden.

Liefs Sharon

PS: Ik vind het erg leuk om post te krijgen dus vind je het leuk om een kaartje of brief te sturen, dan kun je me via de mail of app vragen naar het adres.

  • 23 Januari 2015 - 02:21

    Joanka:

    Hee Sharon! Mooi dat je heelhuids en veilig aangekomen bent. Leuk om je verhaaltje te lezen. En ook nog met foto's!
    Ik slaap half, ik zit in de nachtdienst dus ik laat het hier ff bij. Succes daar en geef jezelf lekker de tijd om te wennen. Groetjes (vanuit het koude Nederland) !

  • 23 Januari 2015 - 04:09

    Helma:

    Hee lieve Sharon! Wat fijn om te horen dat je veilig en wel in dat fantastische land bent aangekomen!
    Net als Joanka zit ik ook lekker in de nachtdienst... nog een paar uurtjes;) Zeg super veel plezier en ven benieuwd naar je volgende belevenissen!
    Xx

  • 23 Januari 2015 - 07:18

    Mariëlle:

    Hi Sharon! Wat fijn dat je veilig bent aangekomen in Australië. Ik hoop dat je enorm zult genieten en veel van Gods grootheid gaat zien en ervaren! Zegen! Groetjes Mariëlle

  • 23 Januari 2015 - 08:34

    Klarieke:

    Lieve Sharon

    Fijn dat de reis goed js verlopen.
    Leuk om je verhaal te lezen.
    Veel plezier met elkaar.

    Liefs klarieke

  • 23 Januari 2015 - 08:35

    Marije:

    Lieve shar! Fijn dat je een goede reis hebt gehad :) en dat je je al een beetje hebt kunnen zetellen! Leuk dat er een belgisch meisje is en je daar lekker nederlands mee kan praten en tof dat jullie in t Nederlands gingen zingen! Veel succes en k zal voor je bidden!!

  • 23 Januari 2015 - 08:55

    Rebecca:

    Lieve Sharon,

    Wat fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen! Ik heb aan je gedacht en we zullen je zondagavond met z'n allen missen! Maar ik bid dat je een geweldige tijd daar zult hebben! Dat je mag genieten van alles wat God je geeft en leuke contacten en mooie ervaringen mag op doen!
    Veel plezier morgen bij de start van het komende halfjaar!
    Tot mails!

    Liefs Rebecca

  • 23 Januari 2015 - 10:23

    Marchien:

    Successssss in Aussie-land !!

  • 23 Januari 2015 - 23:44

    Jen:

    Leuk dat je al geblogd hebt! Gaaf om te lezen dat het goed met je gaat.
    Vandaag lag er sneeuw in een heel klein gedeelte van Zwolle. Heel grappig precies bij mijn muziekschool jeeej :)
    Succes meid!
    liefs

  • 24 Januari 2015 - 19:47

    Marieke:

    Super leuk om te lezen Shar!!
    Fijn dat je reis goed is gegaan! Heel veel plezier!
    Jaa ik wil je zeker post sturen! Wil je mij je adres mailen?

    Dikke villa-johanna-knuffel:P
    Liefs Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 20747

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Music & Worship DTS Toowoomba

14 September 2010 - 21 December 2010

Buitenlandstage HBO-V

Landen bezocht: