Fiji and back to Ozzie - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Sharon Poolman - WaarBenJij.nu Fiji and back to Ozzie - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Sharon Poolman - WaarBenJij.nu

Fiji and back to Ozzie

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

31 Mei 2015 | Australië, Toowoomba

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik weer een week terug van outreach in Fiji. We hebben een ongelooflijk gave tijd gehad met ons team. Bedankt voor jullie gebed, we zijn zeker beschermd geweest van veel dingen als ziekte en geestelijke strijd. Bedankt voor jullie reacties en lieve kaartjes!! :)

De eerste week in Fiji waren we in Lautoka, een stad vlakbij Nadi. Daar verbleven we in de YWAM Marine Reach base. Die eerste week hebben we straatevangelisatie gedaan, zijn we naar een special needs school geweest om tijd met de kinderen daar door te brengen en zijn we naar een ziekenhuis gegaan om daar voor mensen te bidden. Een aantal mensen zijn genezen en een man heeft zijn leven aan Jezus gegeven.
Na de eerste week zijn we voor 2 weken naar de village geweest op Naviti, een eiland in de Yesawa eilandengroep. Het dorp waar we geweest zijn heet Soso. De dag dat we aankwamen hebben we gelijk een kerkdienst gehouden en dat hebben we elke dag behalve zaterdagavond gedaan. Zaterdag was onze vrije dag en de andere dagen deden we in de ochtend huisvisites. Dat was geweldig om te doen. Zo leerden we de mensen in het dorp kennen en konden we voor hen bidden en Gods woord met hen delen. Een aantal heel geweldige dingen zijn gebeurd.
De eerste dag bezocht ik samen met 3 anderen een stel, hun huwelijk was al een tijd in zwaar weer en ze vroegen ons wat de bijbel zegt over scheiding. Er was een heel verhaal wat erachter wegkwam maar uiteindelijk mochten we hen terug naar God leiden. Ze hebben in onze aanwezigheid elkaars fouten toegegeven en elkaar vergeven en hun leven opnieuw aan Jezus gegeven. Het was een voorrecht dat God ons gebruikte om dit stel naar Hem terug te brengen.
Zoals ik al zei hadden we elke avond een kerkdienst. Elke dienst was samen met de mensen daar, wij verzorgden een deel van de aanbidding, de preek, een getuigenis en soms een sketch of een dans. We hebben ook wat Fijian liedjes geleerd. Ik heb 2 keer de kans gehad om te preken wat even iets heel anders was.

Na 2 weken zijn we terug gegaan naar Lautoka en zijn we naar een Indian village geweest voor een aantal dagen om daar een vrouw met haar 3 dochters te zegenen. Haar man doet een DTS in Lautoka en zij hebben een boerderij waar de vrouw doordeweeks nu alleen voor zorgt. We hebben haar geholpen op de boerderij met de geiten en koeien en een groentetuin voor haar omgespit en gezaaid.
Weer terug in Lautoka hebben we straatevangelisatie gedaan en hebben we onze ervaringen gedeeld met de DTS studenten daar. Ook zijn we nog 1 nacht naar het dorp van onze Fijian contact geweest en hebben we daar Lovo gegeten, dat is een Fijian barbecue. De volgende dag hebben we nog weer huisvisites gedaan en voor een familielid gebeden die al lang een probleem had met haar rug. God heeft haar rug volledig genezen.

Nu zijn alle teams weer terug van outreach. Ik ben dankbaar voor de tijd die we in Fiji hebben gehad en dat God ons team wilde gebruiken.
De afgelopen week hebben we les gehad over de praktische kant van muziek. Hoe organiseer je een event en we hebben gekeken naar het leven van David. Zijn psalmen hebben zoveel andere liederen geïnspireerd. Ook heb ik voor het eerst op de open-mic night gespeeld. Spannend maar leuk om te doen.
Deze week hebben we lokale outreach en de opnames voor ons album. Elke dag gaan we in kleine groepen uiteen om muziek te maken op straat of een kerk te helpen met schoonmaken of een kinder- of jeugdactiviteit te doen. Vanavond speel ik met 2 anderen in de kerkdienst op de universiteit en maandag ga ik mijn liedje opnemen. Een volle week met veel verschillende dingen.
Het einde is bijna in zicht en dat is ook spannend. Nog 2 weken en dan is DTS voorbij. Ik ben zo dankbaar voor de mensen hier en voor de mensen thuis die me zo gesteund hebben tijdens mijn tijd hier in Toowoomba.

Als je vragen hebt stel ze gerust!!

Liefs Sharon

• 31 Mei 2015 - 10:59

Marchien:

Leuk om je enthousiasme door je verhaal heen te lezen!! Enjoy Aussie en YWAM nog ff voor deze fantastische tijd straks over is ..... Nothing is like doing your OWN DTS !!!!

• 31 Mei 2015 - 16:28

Bob De Jong :

Tof zeg om te lezen wat voor een mooie dingen jij meemaakt. Ik heb je even een mailtje gestuurd.

• 02 Juni 2015 - 17:24

Sharon:

Hey lieve Sharon,

Wat een mooie tijd heb jij beleefd op Fiji zo te lezen! En wat gaaf dat er mensen zijn genezen! Voor Hem is niets onmogelijk!!
    Wat super dat je ook gepreekt hebt! Het lijkt me een geweldige ervaring zo'n dts!
    Ik ben benieuwd naar al je verhalen en hoop je weer eens te zien en te spreken wanneer je weer in Nederland bent! Geniet nog van de weken die je in Toowoomba bent!
    God bless!
    Veel liefs, Rebecca

• 03 Juni 2015 - 16:39

Annewil:

Toffe verhalen! Tot snel!

• 14 Juni 2015 - 10:42

Renske:

Ik ben benieuwd naar je liedje!!!!