The Kingdom of God - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Sharon Poolman - WaarBenJij.nu The Kingdom of God - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Sharon Poolman - WaarBenJij.nu

The Kingdom of God

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

18 April 2015 | Australië, Toowoomba

Lieve allemaal,

Het is even geleden dat ik geschreven heb en er is in de tussentijd veel gebeurd. Bedankt voor de kaarten die ik mocht ontvangen de afgelopen weken!! :-) Bedankt voor jullie gebed! De overzeese outreach begint vanaf deze week. Team Fiji vertrekt dinsdag! Het komt nu dus heel dicht bij!! Ik heb er veel zin in en tegelijkertijd is het ook wel spannend. Gisteren hebben we ‘commissioning night’ gehad, waarin we voor elkaars team hebben gebeden en elkaar uitgezonden hebben.

De afgelopen weken hebben we als studenten en staff meegewerkt bij het op- en afbouwen van Easterfest. Dat was wel even hele andere koek, veel fysiek zwaar werk, maar erg tof om te doen. En ik heb samen met 2 andere meiden een worship set gedaan voor de 72 uur aanbidding en gebed.
Na het festival hebben we nog 1,5 week les gehad over het Vaderhart van God en over Jezus de Koning van je leven maken (Lordship). Dat was een intense periode en daarnaast hadden we veel outreach voorbereiding. Ik heb ontzettend veel geleerd en het is moeilijk om er woorden aan te geven, maar ik ga het proberen. Onze spreker was Dan Palmer, hij is senior pastor van een school of ministry in Atlanta in Amerika.

Ik heb geleerd dat onze relatie met God vaak veel draait om onszelf. Dat doen we niet altijd bewust maar het is wel goed om ons daar bewust van te zijn en er verandering in aan te brengen. Een aantal dingen die er met name uitsprongen zijn: Zit God in de ‘ik wil’ categorie of in de ‘ik heb Hem nodig’ categorie? Gods Koninkrijk vs. ons eigen koninkrijk. Gaat het om jou of gaat het om God? Bid je om jou roeping en voor verandering in jou zorgen of bid je om Gods hart, Zijn gedachten en Zijn wegen, Zijn roeping voor Zijn Koninkrijk?
Wat is het blijde evangelie eigenlijk? Hoe kan het dat bijv. Abraham en Mozes in God geloofden, zonder dat Jezus al op aarde was geweest. En welk evangelie verkondigden Johannes de doper, de discipelen en Jezus voor Jezus’ dood en opstanding? Het Koninkrijk van God (Lukas 9:1-6, Markus 1:14-15) is wat zij verkondigden. Het Koninkrijk van God is, Koning en Rijk, God is de Koning en Rijk is zijn cultuur. Het gaat steeds om God, Zijn glorie en Zijn Koninkrijk.
Iets anders wat er voor mij uitsprong is dat we steeds bij God komen en vergeving vragen, maar dat we door Jezus bloed, het water en de Heilige Geest in ons niet in zonde terug moeten vallen maar geroepen zijn om heilig te leven (Gal 6:16-25, Ef 4:22-24, 1 Thes 4:7). Als we niet afrekenen met de wortel van De Zonde, ons eigen koninkrijk - zelf (als) god willen zijn – dan is het als een boom die je terugsnoeit, zodat die meer vrucht kan dragen, maar in dit geval dus slechte vruchten. En ik heb geleerd dat we niet alleen vergeving nodig hebben voor de verkeerde dingen die we doen, maar ook voor de goede dingen die we doen. Want de goede dingen die we doen, doen we die voor God of voor de mensen om ons heen?
Veel stof tot nadenken, maar erg goed. Ik kan je aanraden om Mattheus te lezen en te zien hoe vaak Jezus spreekt over Gods Koninkrijk! ;-)

Vorige week vrijdag hebben we een doop tijd gehad. Waarin veel studenten zich hebben laten dopen. Ook ik heb me laten dopen. Nadat ik zoveel nieuwe dingen had gehoord, besefte ik dat ik al die tijd geloofd heb maar dat ik nog steeds op mijn eigen troon zat en dingen zelf wilde doen in plaats van volledig te vertrouwen op God en Zijn kracht. God is zo genadig maar heeft me zachtjes naar zich toegetrokken. Door me te laten dopen wilde ik tegen God zeggen dat ik mijn eigen leven, mijn oude leven wil loslaten en me volledig aan hem wil overgeven en hem wil gehoorzamen. Misschien roept dit wat vragen op, stel ze dan gerust! :-)

De komende maand zal ik weinig tot geen toegang tot internet hebben vanwege outreach. De eerste week zijn we nog in de stad bij de YWAM Marine Reach base in Lautoka en daarna gaan we 2 weken naar dorpen en wat we daarna doen is nog onduidelijk. Het wordt een tijd van opgeven van rechten en Gods hart zie voor de mensen daar, spannend maar ook leuk! Maandag ga ik samen met 3 anderen een liedje opnemen van mijn kamergenootje en dinsdag is dan zover!!

Zouden jullie voor mijn team en de andere teams willen bidden?
- Voor blijvende eenheid binnen de teams.
- Voor kracht van God en dat we steeds weer Zijn wil zoeken.
- In Fiji is veel spirituele strijd, willen jullie bidden dat we wandelen in de autoriteit die God ons gegeven heeft en niet bang zijn voor de vijand maar onze focus op God houden.
- Dat we in het midden van het duister onze ogen vestigen op God en zien wat Hij doet te midden van dat alles!

Nogmaals bedankt voor jullie bemoedigingen en kaarten! Ik bid jullie allen Efeziers 3:14-21 toe. “Wanneer ik eraan denk hoe wijs en groot Gods plan is, val ik op mijn knieën voor Hem neer. Hij is de Vader van al zijn kinderen, zowel in de hemel als op aarde. Ik vraag Hem u vanuit zijn heerlijke rijkdom de innerlijke kracht van de Heilige Geest te geven. Ik bid dat Christus meer en meer in u mag wonen, naarmate u Hem meer gaat vertrouwen. Dat u geworteld zult zijn in Gods liefde en daarop uw leven zult bouwen. Dan zult u, samen met alle gelovigen, zien hoe breed, lang, hoog en diep de liefde van Christus is. U zult ervaren en begrijpen dat die liefde van Christus ons menselijk verstand te boven gaat. Uw hele wezen zal dan vol van God zijn. God kan oneindig veel meer doen dan wij ooit kunnen bidden of beseffen. Dat blijkt uit de kracht die in ons werkt. Hem komt voor altijd en eeuwig alle eer toe in de Gemeente door Jezus Christus. Amen!”

Liefs Sharon

  • 18 April 2015 - 19:04

    Evelien:

    Hoi Sharon,

    Zo mooi om te lezen!
    Sjonge zeg, wat leer jij veel en wat kun jij daardoor anderen veel leren.
    Wat gaaf dat je je hebt laten dopen.
    Wij zijn dat in de kerk natuurlijk niet gewend, vooral niet als je al gedoopt bent als kind en later belijdenis hebt gedaan. Maar als je zó vol bent van alles wat je gehoord, gezien en geleerd hebt en je daardoor wilt laten zien dat je je over wilt geven aan Jezus, dan is dat wat we gewend zijn niet meer belangrijk, maar gaat het om dat wat je hart je ingeeft.
    Ik vind het supergaaf en ik hoop en bid voor je dat je hierdoor gesterkt wordt en gezegend bent om straks je werk op de Fiji's goed te kunnen doen.
    Ik ben zeer onder de indruk van wat je elke keer schrijft en ik wens je Gods zegen toe.

    Liefs,
    Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 20757

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Music & Worship DTS Toowoomba

14 September 2010 - 21 December 2010

Buitenlandstage HBO-V

Landen bezocht: