Freedom reigns in this place! - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Sharon Poolman - WaarBenJij.nu Freedom reigns in this place! - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Sharon Poolman - WaarBenJij.nu

Freedom reigns in this place!

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

13 Februari 2015 | Australië, Toowoomba

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!! Het is fijn om te weten dat jullie meeleven en meebidden!
Deze keer schrijf ik over de afgelopen 2 weken. We hebben het gehad over Biblical Worldview, Fear of the Lord en Repentance. Dit was aan het begin nog beetje vaag voor me, ik wist niet goed wat ik kon verwachten.
Vorige week hebben we de tijdlijn van de bijbel doorgenomen van schepping tot en met de brieven in het nieuwe testament. Bij elke gebeurtenis leerden we een actie, uiteindelijk hadden we een hele reeks van acties om de tijdlijn van de bijbel uit te beelden, erg leuk.
Daarnaast hebben we ook de basisprincipes geleerd van inductieve bijbelstudie. Dit is een methode om de bijbel te bestuderen. Het bestaat uit 3 ‘stappen’: Observatie, interpretatie en toepassing. Ik heb geleerd hoe ik een bijbelboek kan bestuderen en erachter kan komen wat de oorspronkelijke betekenis van een bijbelboek was en wat het voor ons/mij betekent nu.
Ook hebben we vorige week voor het eerst local ministry gedaan. Ik ben met een aantal studenten naar the Base geweest, een kerk hier in Toowoomba om daar bij een jeugdactiviteit te zijn. Daar trad Tasman Jude op, een reggae band uit Canada die hier nu tourt en met pasen ook op het Easterfest zal spelen. Eerder die week hadden ze ook hier op de basis voor ons gespeeld, erg gaaf! Als je het leuk vind om naar ze te luisteren dit is een liedje van hun: http://youtu.be/vcN2NK_8CDg

Deze week was een bijzondere week! Maandagavond werden de outreachlocaties bekend gemaakt. Ik ga met een team naar Fiji, vanaf nu zullen we elke maandagavond ons gaan voorbereiden hierop als team.
Afgelopen dinsdag werden een aantal mensen genezen. Op maandagavond speelden we volleybal en 1 van de jongens (Tim) raakte de bal verkeerd en zijn schouder was uit de kom geraakt. Nadat hij naar het ziekenhuis was geweest liep hij met een mitella rond en deed het nog behoorlijk pijn. Tijdens de aanbidding op dinsdagochtend hebben een aantal studenten voor hem gebeden en na een aantal keer gebeden te hebben kon hij zijn arm weer normaal en pijnloos bewegen. Daarnaast hebben we gebeden voor Christa, ook een student, zij had sinds 2 jaar fibromyalgie, ook zij is genezen. Van elke dag in pijn naar geen pijn en vrij kunnen bewegen. Gaaf om te zien hoe zij nu straalt en ronddanst! :-)
Het thema was gehoorzaamheid aan God en bekering. Deze week heb ik veel geleerd over wat het betekent dat God ons een nieuwe geest geeft als we ons bekeren tot God. En over wat het betekent dat God ons autoriteit gaf over de aarde. Gisteravond en vanmorgen kregen we allemaal de kans om te belijden in welke leugens wij geloofd hebben, ons te bekeren en vergeving te vragen en te ontvangen. Het was een heftig en ook vrolijk gebeuren, er is zoveel vrijheid in het belijden van wat we verkeerd hebben gedaan en het in het licht te brengen. Daarnaast heb ik gezien hoe er een demon uitgedreven is, wat ook erg heftig was maar ook mooi om te zien en weten dat God zoveel machtiger is!! God wil dat we niet gebonden zijn in leugens maar in vrijheid leven!

Er is veel gebeurd en dat moet ook nog inzinken, zouden jullie willen bidden voor:
- Het veranderen van patronen in ons als studenten.
- Dat we verder mogen groeien in het belijden van leugens en het leven in vrijheid.
- De outreach voorbereiding, dat we steeds meer een eenheid mogen worden.

Als je vragen hebt, stel ze gerust! Post krijgen vind ik heel leuk, dus als je het leuk vind om een kaart te sturen mail mij dan voor mijn adres!

Lieve groet en Gods zegen!
Sharon

  • 13 Februari 2015 - 10:05

    Evelien Mesman:

    Hey Sharon,
    Wat gaaf om te zien dat je zo Gods grootheid en macht en kracht mag zien.
    Ik ben heel blij voor je om te merken dat je zoveel over God mag leren en ervaren.
    Ik wens je heel veel zegen toe in Australië en straks op Fiji.
    Heel veel succes met alle voorbereidingen.

    Daarnaast ook alle zegen voor de mede outreach-gangers.
    En ik bid dat jullie een zegen mogen zijn voor de mensen die jullie op je pad tegen mogen komen.

    Liefs,
    Evelien Mesman

  • 13 Februari 2015 - 17:25

    Marieke:

    Heel gaaf om te lezen Sharon hoe je steeds meer onder de indruk raakt van God's kracht! Zo veel meer dan wij denken!:) En wauw wat bijzonder om te lezen dat er mensen genezen zijn!!
    K wordt er zelf ook door stilgezet als ik dit lees. Super!

    Ik heb Fiji even gegoogled, ziet er gaaf uit! Succes met de voorbereidingen!

    Geniet van alles!

    Liefs Mariek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 20760

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Music & Worship DTS Toowoomba

14 September 2010 - 21 December 2010

Buitenlandstage HBO-V

Landen bezocht: