Ga de wereld in! - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Sharon Poolman - WaarBenJij.nu Ga de wereld in! - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Sharon Poolman - WaarBenJij.nu

Ga de wereld in!

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

17 Maart 2015 | Australië, Toowoomba

Lieve allemaal!

Bedankt voor jullie gebed, reacties, mails en brief! :-) Zo leuk om te horen wat er in jullie levens gebeurd!

Ik heb weer 2 enerverende weken achter de rug. In de week over relaties is er een grap uitgehaald met ons. Het weekend ervoor werd ons verteld dat Pablo de spreker een andere manier van lesgeven had en dat we allemaal netjes gekleed in de klas moesten komen. Dus die maandag hadden de jongens keurig een lange broek met bloes aan en alle meiden een rok of jurk. Eigenlijk best leuk dat we allemaal zo ‘dressed up’ waren. Toen begon de les en begon Pablo ons een hele reeks extra huiswerk op te geven. Hij vertelde ons dat we alleen notities op de ouderwetse manier konden maken als we notities wilden maken, met pen en papier. En als we onze bijbel niet mee hadden genomen dan moest we maar een christen zoeken die er wel een had en meer van dit soort dingen. Iedereen was behoorlijk van z’n aprepo en toen ineens vertelde hij dat het een grap was en dat we een heleboel lol zouden hebben samen. Het duurde even voordat iedereen het echt door had. Tijdens ‘morning tea’ konden we allemaal omkleden in onze ‘comfy-clothes en was de sfeer ineens een stuk luchtiger. ;-)

Die week heb ik veel geleerd over verschillende soorten relaties die je hebt in je leven. De broer-zus relatie, ouder-kind, vriendschapsrelaties en liefdesrelaties. Iets wat me erg bij gebleven is dat God in Genesis 1:31 zegt: “En God zag al wat Hij gemaakt had, en ziet, het was zeer goed. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de zesde dag.” (SV1750) Na alles wat God schiep zag Hij dat het zeer goed was. Niet perfect, maar zeer goed. Perfectie kan niet beter worden maar zeer goed heeft potentie.
Iets anders wat me raakte is deze uitspraak: “Every conflict in the world is about relationships.” Grote dingen die gebeuren maar ook kleine dingen. Oorlogen en familieruzies, veelal draait het om relaties.
Verder heb ik geleerd dat het belangrijk is om niets in de weg de laten staan van je roeping. Het is niet altijd makkelijk en mensen zullen je raar aankijken maar niets is onze Vader onbekend. Jezus zelf werd door zijn eigen broers uitgelachen (Marcus 3:21/Johannes 7:5).
Het lied ‘Heer wijs mij Uw weg’ van Sela eindigt met de zin: “Toon mij dat Christus heel mijn weg gelopen heeft.” Ik leer steeds meer wat dit inhoudt.

Afgelopen week ging het over geestelijke strijd, een heftig en veelal ondergestopt onderwerp. Ik vond het erg interessant om meer te leren over geestelijk strijd. Iets waarvan ik wel wat afwist maar waar ik liever ook niet al te veel over na wil denken omdat het me soms beangstigd. Gelukkig mag ik weten dat Jezus de strijd al gewonnen heeft en dat we door Hem deel zijn van het winnende team. Dat de kracht van gebed en Jezus naam niet onderschat moet worden. In de bijbel staan een aantal mooie voorbeelden hiervan bijv. over in 2 Kronieken 20:1-30 en Filippenzen 2:9-11.

Deze week gaat het over (music in) missions. Onze spreker is Strahan Coleman uit New-Zealand, hij is zanger en missionaris. Erg inspirerend om hem te horen over dit thema en ook meer gericht te zijn op wat Gods roeping voor ieder van ons is. Wat ik na 2 dagen al heb geleerd is dat iedereen een missionaris is. Een missionaris zijn is eigenlijk hetzelfde als een discipel zijn van Jezus, Christen zijn. Jezus roept ieder van ons op om het goede nieuws bekend te maken ons oude leven af te leggen en ons nieuwe leven aan te trekken. Of dat nu aan de andere kant van de wereld is of in je nabije omgeving, of allebei.

Na deze week begint onze lokale outreach. We gaan helpen bij het op- en afbouwen van het Easterfest hier in de stad. We gaan deelnemen aan het festival door optredens te bezoeken maar ook door worshipshifts te doen in de 72 uur prayer & worship en door in de stand te staan van Destiny Rescue. Veel nieuwe en gave uitdagingen dus! :-)

Zouden jullie willen meebidden voor het volgende?:
- Er is al heel veel geld binnengekomen voor de studenten die tekort kwamen voor de schoolkosten en outreach maar sommigen hebben nog wel tekort. Willen jullie danken voor de voorziening en bidden dat God ook voor de rest zal voorzien?
- Gezondheid, velen zijn nu verkouden aan het worden, inclusief ikzelf.
- Eenheid binnen de outreach teams, zodat we een krachtig getuigenis mogen zijn voor de mensen om ons heen.
- Dat God tot me zal spreken over de roeping die Hij heeft voor mij, wat ik na DTS mag gaan doen.
Zo weer een heel verhaal! Nogmaals bedankt voor jullie reacties en gebed dat betekent zoveel voor mij! Als je vragen hebt naar aanleiding van deze nieuwsbrief wees dan niet bang om te mailen!! :-) En als je me een kaart wil sturen mail me dan even voor mijn adres!

Liefs Sharon

  • 24 Maart 2015 - 15:31

    Annewil:

    Tof Sharon! Mooie dingen die je leert en schrijft :) Veel plezier met je lokale outreach!

  • 14 April 2015 - 19:33

    Marchien :

    Gaaf om je DTS verhalen te lezen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 20742

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Music & Worship DTS Toowoomba

14 September 2010 - 21 December 2010

Buitenlandstage HBO-V

Landen bezocht: