Lets hit the streets... - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Sharon Poolman - WaarBenJij.nu Lets hit the streets... - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Sharon Poolman - WaarBenJij.nu

Lets hit the streets...

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

01 Maart 2015 | Australië, Toowoomba

Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en mailtjes!! :-) Het is zo fijn om af en toe wat te horen van jullie en te weten hoe het met jullie gaat en waar jullie mee bezig zijn!

De afgelopen weken hebben we les gehad over de Heilige Geest en over Evangelisatie. Kristen Williams was onze spreker tijdens de week over de Heilige Geest en het was een voorrecht om van hem les te krijgen. Hij komt uit Nieuw-Zeeland wat weer even een heel ander accent is en is daar dominee. Ik heb veel geleerd over wie de Heilige Geest is en dat hij niet alleen een kracht is maar ook een persoon. Ik merk dat ik veel dingen wel weet maar nooit echt tot me door heb laten dringen. Ook was er tijdens die week aandacht voor de gaven van de Geest. Lang heb ik min of meer gedacht dat dit alleen voor een aantal mensen echt weggelegd is. Dit is niet waar weet ik nu, ik heb geleerd dat iedereen de gaven krijgt en dat we er naar mogen verlangen om alle gaven te hebben en uit te oefenen (1 Kor. 12: 4-7).

Nadat we de afgelopen week geleerd hebben over evangelisatie, onze spreker was onze eigen Jake Fisher. Hij woont samen met zijn vrouw Bec en hun dochter van 2 hier op de base. Hoe je kunt evangeliseren en wat daarin belangrijk is. In de bijbel wordt daar ook van alles over gezegd en wat ik ook geleerd heb is dat het belangrijk is dat je zelf weet wie Jezus voor jou is (Col. 4: 5-6). Evangeliseren kun je vergelijken met ergens heel enthousiast over zijn en het willen delen met anderen. Stel je vind een band heel leuk en je bent enthousiast over hun muziek dan haal je andere mensen over om er ook eens naar te luisteren. Evangeliseren is eigenlijk ook zo. Als je enthousiast bent over Jezus en vervuld bent met de Heilige Geest wil je dat delen met anderen en hen overtuigen van wat ze missen als zij Jezus niet kennen.
Als afsluiter van de week zijn we vrijdag de stad in gegaan om te evangeliseren. In groepen van 2-3 zijn we verspreid de stad ingegaan. Ik was samen met Sierra een team in Grand Central, dat is het winkelcentrum hier in de stad. Het was wel even spannend om dit te gaan doen, we hebben een tijdje rondgelopen in het winkelcentrum en prayerwalk gedaan, gebeden voor een vrouw met een gebroken voet en complimenten uitgedeeld.

Zaterdag zijn we met zijn allen naar de Gold Coast en naar Dreamworld geweest. Even iets heel anders maar erg leuk omdat we tot nu toe alleen nog maar het vliegveld en Toowoomba gezien hadden.
Ook heb ik mijn eerste worship set gehad met mijn worship team vorige week en heb ik mijn eerste workduty gekregen. Ons worshipteam had de geluidskabels niet goed opgeruimd dus kregen we een workduty. Ik heb samen met Sierra en Tyler een stuk grond gewied, wat erg gezellig was en waarbij we nog een grote kikker tegenkwamen.
Verder hebben we angels en mortals gedaan. Waarbij we allemaal een engel moesten zijn voor de persoon die we getrokken hadden. Mijn engel heeft echt alles uit de kast gehaald, elke dag kreeg ik bemoedigende briefjes en ik heb zelfs een picknick gekregen. Op een dag kwam ik in mijn kamer en was mijn bed volgeplakt met post-its met verschillende namen van God.

Komende week gaan we het hebben over relaties en eensgezindheid. Onze spreker is Pablo Nunez, hij komt oorspronkelijk uit Uruguay en werkt op de YWAM base in Adelaide. Ik ben erg benieuwd.

Ik wil jullie vragen om te blijven bidden voor mij en de anderen hier. Zouden jullie ook willen bidden voor:
- Gods voorziening qua financiën, een aantal studenten en staff hebben nog niet al het geld bijeen om de outreach te kunnen bekostigen.
- onze spreker Pablo, dat hij tot ons mag spreken geïnspireerd door de Heilige Geest.
- dat alles wat we leren ook echt in ons hart mag wortelen en we nog meer vrijmoedigheid mogen hebben om uit te stappen.
- de toekomst, dat God tot me spreekt over wat ik hierna mag gaan doen en dit ook bevestigd word door mensen om mij heen.

Bedankt voor jullie steun en gebed! Als je vragen hebt stuur me dan een mailtje!! Ook vind ik het leuk om post te ontvangen, als je mijn adres wilt, mail me dan even.

Gods zegen!

Lieve groet,
Sharon

  • 02 Maart 2015 - 13:32

    Gertine:

    Tof je verhaal weer te lezen, Sharon!
    Gaaf dat je stappen zet en veel nieuwe dingen leert.
    Ik bid je zijn zegen toe!
    Liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 20740

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Music & Worship DTS Toowoomba

14 September 2010 - 21 December 2010

Buitenlandstage HBO-V

Landen bezocht: